• 4

Bu sabah koğuş kalk borumuz 06:00’da öttü. Hazırlık, kahvaltı vb. için 1 saatten biraz fazla zamanımız var, Marco bizi 07:15 sularında almaya gelecek. Bugün hedef, Mont Blanc tünelini geçip İtalya tarafında Courmayeur bölgesinde 3500 metre irtifada antreman yapmak.

Marco tam saatinde geldi, biz de hafif bir şeyler atıştırıp düştük yola. Mont Blanc tüneli dağın altında 11,5 kilometre uzunluğunda bir tünel. 1960’larda yapıldığından tek şerit gidiş, tek şerit geliş şeklinde çalışıyor. 1980’lerde içeride bir yangın çıkmış 270 kişi hayatını kaybetmiş. O günden bu yana hız sınırı olsun, yük taşıyan kamyonların ısı dengesi olsun acayip dikkatli kontrol ediliyormuş.

Courmayeur

Neyse efendim geçtik tünelin öbür ucuna ve teleferiğe binip, 2 teleferikle 3500 metreye ulaştık. Teleferik 360 derece görüş açısına sahip ve çıkarken kendi ekseni etrafında 360 derece dönüyor, sabit dursan bile tüm coğrafyayı görüyorsun… Nefis. Marco bugün bizim için buzda yürüme, bol karda tırmanma, kramponsuz ve kramponlu kaya tırmanışı, düğüm, buz yarığına düşen dağcıya nasıl müdahale edilir, yürüme düzeni nasıl olmalı vb. birçok konudan oluşan bir program hazırlamış.

Saat 09:00 itibariyle başladık çalışmaya. Saat 13:00’e kadar çalıştık. Cem ve ben beceriyoruz, Avustralyalı bir kız var o da beceriyor ama Gallerden gelen kardeşimiz maalesef bu işlerin adamı değil… Neyse epey zorlayıcı bir antreman yaptık 3500 metrede. İrtifa yüksek olunca nefes alıp vermek, dayanıklılık ve süreklilik baya zorlayıcı oluyor. 4000’in üzerinde ise işler iyice zorlaşıyor. Yükseklik hastalığı denen, kusma, şiddetli baş ağrısı, hafif sarhoş gibi tepkiler verme durumları kişiden kişiye değişiyor. Bugün bende her hangi bir sıkıntı olmadı, umarım ilerleyen günlerde de olmaz.

Antremanın ardından zirvedeki barınağa gelip, güzel bir yemek yedik. Lazanya , polenta (bir nevi püre) ve et sote… Yorgunken ve dışarısı soğukken adeta cennetten çıkma bir yemek gibiydi… Yemekten sonra 1 saat kadar daha düğümler ve ekipman ile kurtarma çalıştık sonra geri indik aşağı, geldiğimiz tünelden geri dönüp otele geldik.

Courmayeur

Yarın sabah bu kaldığımız La Chaumiere lodgedan ayrılıp 3200 metre irtifada bir başka barınağa gidip geceyi orada geçireceğiz. Yüksek irtifada konaklamak, yapacağımız Mont Blanc zirvedeki koşullara adapte olabilmek için çok önemli. Bu yüzden eşyaları topladık, büyük çantalarımızı otelde bırakıp sırt çantamıza 2 gece konaklamaya uygun ekipmanları güzelce yerleştirdik. (Marco epey ilgili bir rehber, sadece görev tanımındaki işini yapmakla kalmıyor çanta toplamayı bile detaylı anlattı. Hangi göze ne konur, neyi nereden kolay alabilirsin vb…. Bu sayede küçük bir sırt çantasında harikalar yarattım diyebilirim).

Sonra çıkıp bir akşam yemeği yiyelim dedik Cem’le. Otelden çıktık, Chamonix merkeze varmamıza 150 metre kala sağanak başladı. Çatı altlarına sığına sığına vardık merkeze, hafif et salata ve üzerine dondurmadan oluşan akşam yemeğimizi yedik, rahat ettik. Dondurma bizim ödülümüz gibi. 2 gece barınaklarda yiyemeyeceğimiz için son 3 gündür bayağı dondurma depoladık midelere, o arada da yağmur bitti ve otele geri geldik.

Saat şu an 20:16, 20 dakikadır yazımı yazıyorum, Cem 19:45’te uyudu. Erken yatma konusunda bayağı bir yol katettik bu seyahatte ?. Ben mi ? Ben de 9 demeden uyurum sanki… Yarın sabah Marco bizi saat 09:30’da alacak ve kaya tırmanışı yapmaya götürecek. Hani bildiğiniz parmaklarla, yarıkların arasından yapılan türden. Beni en çok bu zorlayacak diye düşünüyorum ama altından kalkarım. Bu seyahat boyunca temel dağcılık ve gerekleriyle ilgili çok kıymetli bilgiler aldım ve hakikaten ne kadar zor bir iş olduğuna kanaat getirdim. Ama daha zirve hedefimi gerçekleştirebilmiş değilim, onu yaparsam, işte o zaman anlatacak çok hikayem olacak…

Chamonix – saat 20:20

Ardanın Mutfağı Haftanın Tarifleri
yorumlarYorumlar
    • Harun

Mayıs 2020

Okurken yarı yoldan döndüm )))

• FATMA

Aralık 2019

bir balkabağı çorbası tarifi beni aldı nerelere götürdü sizinle:)))NASIL HEYECANLA OKUDUM SATIR ATLAMADAN.Sanki tırmandım yoruldum.yemekten falan vazgeçtim.Tarifleriniz çok güzeldi ama ne yalan bu maceralar daha çok ilgimi çekti

• Şule

Temmuz 2019

Zirve yolunda emin adımlarla ilerliyorsunuz. Heyecan ve merakla takipteyim. ?