• 2

Bu sabah uyanmamız biraz geç oldu. Normalde 06:00’da kalkan ben, gözümü 08:00’de zor açtım. Dün yaptığımız uzun yürüyüşün bunda payı büyük şüphesiz. Giyinip kahvaltıya indik, birer kahve croissant, yumurta atıp hemen çıktık dışarı. Otelin bir iki kilometre kadar yakınında nefis bir göl var oraya yürüyüp geri geldik, sonra da dün çıkmayı reddettiğimiz teleferiğe teslim olup, önce Planpraz’a, sonra Brevent’e çıktık.

Planpraz’a olan teleferik kabini küçük, tırmanış dik , hafif sallıyor, ama güvenli. Planpraz’dan Brevent’e çıkan ise büyük ve çok insan alıyor. Vadi tamamen ayaklarınızın altında… 2525 metreye hoş geldik. Dün bütün burayı tırmanmamız 1 saat 45 dakika sürmüştü, bugün 5 dakikada bitti :) .

Planpraz, Brevent

Neyse efendim, dünkü uzun ve sert yürüyüşten sonra bugün kendimizi yıpratmaya niyetimiz yok. Brevent’den Planpraz’a yürüyoruz hedef olarak. Arada nefis bir tepede yarım saatlik bir mola verip bütün vadiyi içimize çektik adeta. Karşıdaki 3000 irtifa üzeri dağlara baktık… Hemen hepsi bulutların altında. İnşallah hava paylamaz da Mont Blanc tırmanışı yalan olmaz diye düşündük. Yavaştan Planpraz’a yollanıp yine teleferikle aşağı indik.

Chamonix’te biraz gezip karnımızı doyurmak istiyoruz, açık hava iştah açıyor malum. Bugün pizza makarna ve salataya gömüldük, arkasından dondurma Allahın emri elbette. Mağazaları gezip eksik birkaç parça malzememizi de aldık, saati akşam 19:00 yaptık ve otele döndük. Yarın sabah rehberimiz Marco ile buluşup Alpine dağcılıkla ilgili eğitimimize başlayacağız. Erken yatıp uykuyu iyi almak, bacakları dinlendirmek şart. O yüzden erken yatarız muhtemelen. Bugün de şaka maka 18 kilometre yok yürümüşüz dağ tepe, az değil …

Chamonix – saat: 20:55

Ardanın Mutfağı Haftanın Tarifleri
yorumlarYorumlar
    • Yeliz Smith

Ekim 2020

Okurken adeta ani yasadim,bi okadar da ozendim sonra kiskandim, sonrasi hayiflandim kendime, massallh amerikada cani bir gun kisir ceken ben en guzel kisir tarifini ararken,tanistim Arda ile bi limonlu kek derken, Arda beni babbaska yerlere goturdu Monc Blanc guncesi ile. Eline ve diline emegine saglik. Basilar ve tebrikler.

• Dicle Toroğlu

Temmuz 2019

Genel tatilci anlayışını yıkıp kendinizi doğa ananın kucağına teslim eder halinize çok özeniyorum gerçekten..
      tempolu bir iş hayatım var biraz ayaklarımı uzatayım yerine gerçekten bedeninizi yorsada ruhunuzu besleyen seyahatlerinizi heyecanla izliyorum.. umarım bir gün izlemek ve gıpta etmek yerine yapmaya cesaret edebilirim..
      yol arkadaşınız Cem Bey ile size keyifli keşifler ?