Puerto Natales

Gün 9 Puerto Natales’e yolculuk

• 0

Akşamdan çantamı hazırladığım için bu sabah kalktıktan sonra hızlı bir duş ve bir kahvenin ardından çantamı kapıp, kapının önünde hareket saatine hazırdım. Cem gece uyuduğu için her şeyini son dakika hazırlayıp (hareket saatine gecikmeden) benden sonra indi aşağıya. Çantaları arabaya yükleyip, çıktık yola. Takriben 3 saatlik bir yolumuz var. Zaman zaman uyuklayarak, zaman zaman müzik dinleyerek, sohbet ederek vardık sınıra. Arjantin tarafında işlem, bekleyen çok insan olmamasına rağmen uzun sürdü. Yaklaşık 1 saat kadar bekledik, sonra işlemleri tamalayıp Şili tarafına geçtik. Şili tarafında işler yaklaşık 15 dakikada bitti. Arjantinlilerden daha organize ve pratik olduklarını söylersem haksızlık olmaz.
Puerto Natales

Bugünün ilk ilginç anı, otobüse eşyaları yüklerken yaşandı. Ulan bir baktım 5 metre ötemde köpek desem köpek değil birşey var. Aaa tilki bu, baya baya tilki. Oturmuş bize bakıyor, yaklaştım kaçmıyor. Fotosunu çekti poz veriyor kerata. Bayağı da sevimli, sonra kalktı tın tın tellerin arkasında kayboldu. Valla bu vahşi ortamda tilkiyle karşılaşmak da normal, tek karşılaşmamak gereken hayvan puma bence. Onunla da karşılaşırsan ellerini kaldırıp göz temasını kesmeden ayı gibi, bağırabildiğin kadar bağırmak lazımmış, neyse inşallah karşılaşmayız diyelim dağların avcısıyla.

Efem Şili sınırından Puerto Natales’e gelmemiz 1 saat kadar sürdü. Burası bizim Sarıyer kadar bir semt. Göl kenarında olmasına rağmen merkezi biraz içerilerde. Çok düzenli, müthiş sevimli bir yer. Kampçıların ve trekçilerin son durağı olduğu için bol bol outdoor malzemesi satan mağaza var. Neyse biz otele yerleşip Şilili rehberimizle tanıştık, sonra odaya eşyaları atıp çıktık etrafı gezmeye. Biz de kendi eksiklerimizi tedarik ettik, sonra gittik yemeğe.

Burada Guanaco isimli bir hayvan var. Yabani geyik gibi, Lamaların uzaktan akrabası. Doğada her yerde geziyor ve burada kuzu ve dana eti gibi yeniyor. Biz de deneyelim dedik ve guanaco yahnisinden yedik. Sanki dana nuar etinden yahni yapmışsınız gibi. Güzel mi? Ehh işte çok da aşırı özelliği yok, bir de yengeç salatası yedik, oradan kalkıp buranın en sıkı pizzacısına gittik. Fast food servis gibi hızlı bir yer, ben bir salata Cem de bir pizza yedikten sonra biraz daha dolanıp geldik odaya.
Puerto Natales

Cem bu akşam uyku saatini geçirdi ve 22:20’de uyudu. Ben ise yarının hazırlığını yine sabaha bırakmadan yaptım. Şimdi size şöyle özetleyeyim. Maceramızın ikinci bölümü yarın Puerto Natales Şili’den başlıyor ve bundan sonra artık otel konaklaması yok. Bir sebeple eşyalarımızı ikiye bölüyoruz. 1 sürekli sırtımızda taşıyacaklarımız, bir de dry bag ( kuru çanta ) denen torbalara doldurup taşıyıcılara vereceklerimiz ( ki bunun toplam 5 kiloyu geçmemesi gerekiyor). Bu akşamdan sonra dağ barınaklarında ve kamp çadırlarında kalacağız. İptidai tuvalet imkanı, sıfır duş imkanı, çok kısıtlı elektrik imkanı ve bence yine sıfır internet imkanımız olacak. Ama bunun karşılığında Şili’nin muhteşem trekking ve buzul alanlarında harika bir deneyim şansı bulacağız. Yarın sabah yine erkenden hareket edip zodiac botlarla… Neyse orasını da yarın yaşayınca anlatırım artik :) Haydi bakalım yarın ola hayrola…